Uit de cijfers van Consument en Veiligheid blijkt dat veel ongevallen in of om het huis plaatsvinden. Vaak met als gevolg verwondingen zoals een gebroken pols, arm of heup. Zo’n ongeval heeft een negatieve invloed op het welzijn vanwege restverschijnselen, angst voor herhaling of zelfs een noodgedwongen verhuizing naar een instelling.

Het behouden of vergroten van uw zelfraadzaamheid begint dus bij preventie!

Er zijn tal van zichtbare en onzichtbare maatregelen en voorzieningen die de kans op een ongeval in de woning beperken of die bediening van apparatuur gemakkelijker maakt als een bewoner last krijgt van lichamelijke ongemakken.

Het Adviescentrum is voorzien van een demowoning waar u laagdrempelig kennis kan maken met domotica en comforttechniek. In onze demowoning ziet u enkele voorbeelden hoe u met eenvoudige aanpassingen al een grote(re) mate van zelfredzaamheid kan creëren. Veel aanpassingen zijn installatie gericht. Denk aan wandsteunen, een inloopdouche, een in hoogte verstelbare keuken, een verhoogd toilet of zelfs een douche-wc, een video/intercom systeem, op afstand bedienbare verlichting in het hele huis, verwijderen van dorpels, etc, etc.

De demowoning en onze brede kennis spreken overigens niet alleen oudere volwassenen en mensen met een lichamelijke beperking aan, ook jonge volwassenen die in zijn algemeenheid van comfort en gemak houden reageren enthousiast.

Ook is er extra aandacht besteed aan productkennis. Het resultaat is dat wij gekwalificeerd personeel hebben die u de juiste vragen stellen. Door trainingen met hulpmiddelen hebben wij zelf kunnen ervaren wat het met je doet als je ouder wordt, minder goed kunt bewegen of bijv. het zicht afneemt.

Daarnaast realiseren wij ons goed dat persoonlijke aandacht erg belangrijk is. Samen met u, een ergotherapeut of met uw kinderen kunnen wij adviseren welke aanpassingen voor u verstandig, wenselijk en technisch mogelijk zijn, zodat uw gevoel van veiligheid en comfort zo optimaal mogelijk behouden blijft. Het Adviescentrum bied u uitgebreide mogelijkheden om uw woning aan te passen naar uw persoonlijke wensen en/of behoeften.

Maak gerust een vrijblijvende afspraak voor een bezoek aan ons Adviescentrum Comfort en Veiligheid in Capelle aan den IJssel. Het adviescentrum is uitsluitend op afspraak geopend zodat altijd de juiste adviseur voor u aanwezig is en hij/zij alle tijd voor u heeft om u goed te adviseren.

Adviescentrum Comfort en Veiligheid

Edelhertstraat 2

2901 BJ Capelle aan den IJssel

Tel.: 010 286 93 19 (keuze 4)